niedziela, 29 kwietnia 2012

Gołąbki

Na niedzielny obiad przygotowałam tradycyjne gołąbki. Jadłam już wiele rodzajów gołąbków: z kaszą, z grzybami, z dorszem, z warzywami, ale te moje smakują mi najlepiej.
Miękkie kapuściane liście, osnute sosem pomidorowym, skrywające dobrze doprawione mięsne wnętrze z cebulką. Z programy Ewa gotuje, dowiedziałam się, że można je również gotować w śmietanie i żurku.


Składniki:

  • 1 główka kapusty (może być włoska)
  • 400g ryżu
  • 2 cebule
  • 400 g mięsa mielonego np. łopatka
  • łyżka masła
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • 1 szklanka śmietany
  • 1 szklanka żuru

Sposób wykonania:

Kapustę gotujemy w lekko osolonej wodzie do momentu aż liście zmiękną  Ryż gotujemy na sypko w osolonej wodzie. Cebulę kroimy w kostkę. Cebulkę podsmażamy na maśle na złoty kolor. Do cebuli dajemy posiekane 2 ząbki czosnku, dodajemy je pod koniec smażenia cebuli. Ryż mieszamy z cebulką i mięsem, doprawiamy solą  i pieprzem. Z przygotowanych liści kapusty odcinamy twardą część nerwów. Liśćmi wykładamy dno naczynia. Na liście nakładamy farsz zwijamy jak gołąbki, układamy w naczyniu. Całość zalewamy śmietaną i żurkiem. Przykrywamy liśćmi kapusty, przykrywamy pokrywą i pieczemy 1,5 godziny w 180 stopniach.

SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz